Historie

Foreningen Hunkatten saa Dagens Lys Torsdag 13. Oktober 1960. Efter en meningsløs, tom samt overfladisk Tilværelse blant den gemene Hop, fant ti staute, uredde samt initiativrike unge Damer ud at Tiden var inde for en aldri saa liten Reformasjon i Foreningslivet paa NLH. (Disse ti var de eneste Studiner ved NLH den Gang). Alt for lenge hadde Livet ei bydd paa flere Overraskelser end NRK, Laika i Rommet, Grand Prix samt Volvo Amazon. I Tillegg hadde det frem til da vært en stor Dominans af «Gutteklubber». Natt til Fredag blev den første Fanen sydd ferdig. Senere samme Dag blev den vist frem til den misundelige gemene Hop ved NLH samt i Tigerstaden.

Skjermbilde 2019-02-04 kl. 23.52.42.png

Aatte af de ti Studinene der gjenstiftet Foreningen Hunkatten

I 2005 blev NLH et Universitet, samt bestemte FFD at det nye Navnet skulle blive Universitet for Miljø- og Biovitenskap (UMB). Til den store Markeringen af Universitesstatusen hadde FFD med resten af Styret invitert Kronprins Haakon Magnus, noget Han selvfølgelig takket ja til. Selv om Kronprinsen fikk en travel Dag, tog Han sig Tid til at prate med Foreningen Hunkatten samt de andre Xklusive Foreningene paa Bruget.

Skjermbilde 2019-02-05 kl. 00.24.29.png

Foreningen Hunkatten bestaar af Styret: FFD, Skriver samt $paregris, øvrige Hunkatter samt Pusekatter. Alle Hunkatter faar tildelt et viktig Verv af FFD. Foreningen Hunkatten haver sin egen Qlturelle Drikk, Sanghefte, Fane, Revy, sitt eget Kildebrygg, Loft, Antrekk samt sine egne Tradisjoner, Ritualer samt Arrangement.

Skjermbilde 2019-02-05 kl. 00.24.45.png

Foreningen Hunkatten er en af to Qlturelle Foreninger her paa Bruget, samt haver Foreningen Hunkatten Qlturelle Forbindelser med Hankattforeningen st. 1902 samt Den X-Clusive Stiftelse PB.

Foreningen Hunkatten haver ogsaa Forbindelser med andre udenfor Agrarmetropolen. En Gang i Aaret møter Hunkattene samt Hankattene Regi fra Studentersamfundet i Trondheim. Dette skjer henholdsvis under hverandres StudentUKE. Ogsaa Bukkekollegiet fra Blindern Studenterhjem er Gjester paa vaar Revy samt andre større Evenementer.

Skjermbilde 2019-02-05 kl. 00.24.57.png